|
Vývoj
Třebaže
webový kurz není novinkou, důležitým vývojovým stupněm je nadnárodní
spolupráce mezi institucemi, asociacemi učitelů přírodních věd
a učiteli (a školami), aby došlo ke zvýšení profesního rozvoje.
Navrhovaný
e-systém nabízející učitelům příležitosti pro sebehodnocení
a řízení, stejně tak jako poskytování příležitostí pro výzkumnou
spolupráci, se zdá být významným krokem k překročení
evropského vývoje učitelů přírodních věd. Projekt
bude zahrnovat podporu řady pedagogických a didaktických přístupů,
vedoucích k vývoji pedagogicky vhodných dovedností
aplikovatelných na základní škole. Cílovou
skupinou jsou učitelé přírodních věd na prvním i druhém stupni
ZŠ. Počítá se průměrně s 15-20 učiteli z každé země,
která se na projektu podílí – což je 135 – 180 učitelů
celkem. I když jsou primární cílovou skupinou učitelé, konečný
prospěch by měli získat žáci ve škole. Je očekáváno, že 135
– 180 učitelů by zapojilo své žáky při využívání prospěchu
z e-systému a explicitně při provádění projektů akčního
výzkumu ve třídě. Očekává
se tedy, že bude zahrnuto průměrně 2700 žáků z různých
zemí. Očekávanými studijními výstupy jsou zvýšení přírodovědné
gramotnosti a zájmu o přírodovědné předměty. Dopad kurzu bude mít
dvě úrovně: a)
zlepšení kvality přírodovědného vyučování, prostřednictvím
didaktických znalostí obsahů (PCK- Pedagogical Kontent Knowledge),
zahrnující výzvy definované evropskou vzdělávací politikou a
pokyny vycházející z výzkumu přírodovědného vzdělávání; b)
zvýšení schopnosti používání ICT pro spolupráci s ostatními
učiteli a školiteli napříč Evropou. Délka
projektu jsou tři roky. Základní požadavky na tento časový úsek
jsou: -
transformace výukového systému pro učitele na operační
internetové prostředí, zapojení účastníků z 8 zemí a vývoj
doplňkových modulů pro ujištění, že e-systém je životaschopný
v každé partnerské zemi, kde není nutné, aby byly použitelné
všechny moduly; -
realizace a hodnocení celého systému stejně jako každého
jednotlivému modulu, který zahrnuje výměnu ICT zkušeností, nábor
učitelů řady dovednostních úrovní, pro ubezpečení, že
e-moduly na úrovních II a III jsou operační a přizpůsobené představám
učitelů s různými kulturními zázemími v konečném
e-systému; -
plánování a rozšíření programu pro e-systém, výsledky
zkoumání a příprava dalších stupňů vedoucích k nadnárodní
síti.
© EuSTD-web - Project n.129455-CP-1-2006-1-PT- COMENIUS-C21
|