Jak vnímáte zahraniční partnery fakulty?
Spolupráce probíhá spíše po katedrách. Každá katedra má své partnery, se kterými nejvíce spolupracuje. Na fakultní úrovni spolupracujeme spíše s univerzitami, které v žebříčcích patří mezi 300 nejlepších, nebo mají určitou tradici. Například jde o Univerzitu v Boloni, naše fakulta má uzavřené memorandum i s univerzitou na Tchaj-wanu a v Texasu, ale neomezujeme se jen na nejbližší státy nebo Evropu.
Jak se vyvíjí zájem zahraničních studentů studovat na PED MUNI?
Dlouhodobě máme nejvíce studentů ze Španělska, což je dáno tím, že pro ně máme atraktivní předměty ke studiu a jsme dobrou lokalitou pro poznávání celé Evropy. Brno je studentské město a fakulta nabízí mnoho možností nad rámec vzdělávání, včetně praxe. Máme také množství studujících z mimoevropských zemí, například z Tchaj-wanu, Texasu a Japonska.
Fakulta je členem sítě ETEN (European Teacher Education Network). Co toto členství znamená pro fakultu?
ETEN sdružuje instituce vzdělávající učitele z 23 zemí světa. Nabízí spoustu neformálních setkávání a aktivit zaměřených na mobilitu a virtuální spolupráci. Díky členství se zapojujeme do různých mezinárodních projektů a hledáme partnery pro další spolupráce. Je to pro nás vhodná příležitost pro virtuální mobility. Zástupci institucí zapojených do sítě ETEN se scházejí dvakrát ročně. Naši fakultu v současnosti zastupuji já. Jedna z mých priorit je proto více propagovat příležitosti a výhody členství mezi kolegy na PED MUNI.
Naše fakulta nedávno podstoupila mezinárodní monitoring internacionalizace českého vysokého školství (MICHE). Můžete přiblížit, jak monitoring na naší fakultě probíhal, kdo na něm spolupracoval a jaké doporučení fakulta obdržela?
Monitoring zahrnoval přípravu detailní úvodní zprávy a spolupráci napříč celou fakultou. Potřebovali jsme k tomu spoustu dat od kateder a fakultních pracovišť. Bez nadsázky můžu říct, že se na přípravě podílela celá fakulta, za což jsem všem kolegům vděčná. Samotné hodnocení probíhalo během dvou dnů, kdy komise vedla rozhovory s vybranými kolegy. Z výsledků vyplývá, že naše fakulta byla hodnocena jako excelentní. Vynikáme mezi pedagogickými fakultami právě tím, že klademe na internacionalizaci velký důraz a jsme v této oblasti velmi proaktivní. Komise ocenila naše projekty a možnosti, které nabízíme. Doporučení pro další rozvoj zahrnovala zejména větší zaměření na projekty typu Horizont a větší podporu internacionalizace našich doktorandů. Byla to pro mě inspirativní zkušenost, která mi pomůže s nastavením dalších cílů fakulty v oblasti internacionalizace.