Slovesné kategorie II
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Slovesné kategorie II
|
Předmět: |
Český jazyk
|
Autor: |
Tamara Spoustová
|
Věková skupina: |
Od: 10 Do: 15
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
vyplněné tabulky s anglickým překladem z minulé hodiny (viz LP Slovesné kategorie I)
nové tabulky se slovesy a mluvnickými kategoriemi (viz příloha) učebnice, pracovní sešit, sešit vyrobený plakátek s ČJ a AJ termíny |
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Organizační část hodiny probíhá v češtině (pozdrav, zápis do TK, kontrola DÚ atd.) |
Hlavní část |
Určování slovesných kategorií tvoří pouze asi polovinu vyučovací hodiny, jde o zopakování a upevnění učiva a seznámení s anglickou terminologií. - žáci podle vyplněných tabulek z minulé hodiny (viz LP Slovesné kategorie I) zopakují výslovnost anglických sloves a přiřadí jim český překlad - žáci se seznámí s anglickou terminologií týkající se slovesných kategorií. Na tabuli je od počátku hodiny vyvěšen vyrobený plakátek s českou a anglickou terminologií týkající se slovesných kategorií. Učitel vysloví jednotlivé anglické termíny a požádá několik žáků o zopakování, případné chyby ve výslovnosti vyučující opraví. Poté žákům rozdá tabulky k určování slovesných kategorií, v nichž jsou jednotlivé kategorie nadepsány anglicky (příklad viz příloha). Žáci tabulku vyplní a společně opraví. Nad jednotlivé sloupce tabulky si nakonec žáci nadepíší český překlad a tabulky poslouží v příští hodině opět ke zopakování. Žáci mají celou hodinu před sebou na tabuli českou a anglickou terminologii k tématu. V druhé části hodiny se věnujeme jiné látce ( v mém konkrétním případě podmiňovacímu způsobu). |
Závěr |
Společné zopakování slovesných kategorií a anglické terminologie. Běžný organizační závěr vyučovací hodiny. |