
Obojživelníci
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Obojživelníci
|
Předmět: |
Biologie
|
Autor: |
Jana Nešporová
|
Věková skupina: |
Od: 12 Do: 13
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
Didaktické obrazy Stavba těla obojživelníků a Obojživelníci střední Evropy
Učebnice Přírodopis 7, nakl. Prodos |
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Pozdrav v angličtině Zapsání tématu na tabuli - v angličtině Společný nácvik výslovnosti - název tématu Kontrola úkolu z minulé hodiny - v angličtině |
Hlavní část |
Práce s textem v učebnici - žáci si přečtou samostatně úvodní text o přecodu živočichů na souš a podle svého uvážení vybírají nejpodstatnější informace a píší je do vrcholu pyramidy. Do nižšího patra vepisují méně důležité informace a do nejnižšího nejméně důležité. V následné řízené diskusi žáci odhalují charakteristické vlastnosti obojživelníků, které jim umožnily přechod na souš. Tyto vlastnosti si zapisují do sešitu a dostávají k některým také anglické ekvivalenty. |
Závěr |
Na závěr hodiny ověřujeme, že si žáci zafixovali požadované informace formou otázek, které je možné zodpovědět jedním slovem česky nebo aglicky. Otázky: 1. Rozmnožují se obojživelníci in the water nebo in the forest? 2. Jaký mají obojživelníci povrch těla ? (holou, vlhkou, slizkou kůži - naked, wet, ... skin) 3. Jak se jmenují larvy obojživelníků? 4. Čím dýchají larvy obojživelníků, čím se živí, kolik mají končetin? 5. Čím se živí, čím dýchají a kolik mají končetin dospělí obojživelníci 6. Jaké jsou hlavní typy tělní stavby obojživelníků? Zdroj obrázků: http://visual.merriam-webster.com/images/animal-kingdom/amphibians/examples-amphibians_2.jpg http://visual.merriam-webster.com/images/animal-kingdom/amphibians/examples-amphibians_1.jpg |