Mízní soustava
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Mízní soustava
|
Předmět: |
Biologie
|
Autor: |
Veronika Mačátová
|
Věková skupina: |
Od: 13 Do: 14
|
Přílohy | |
Příprava neobsahuje přílohy. |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
Učebnice Přírodopis 8 (nakl. Fraus, Prodos či jiná učebnice Biologie člověka)
anatomické obrazy Cévní systém a Lymfatický systém (či obrázky z internetu k promítnutí) |
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Pozdrav a kontrola absence v angličtině Krátký brainstorming - Opakování cévní soustavy a tělních tekutin, vyučující čeká (navádí otázkami) na koloběh tělních tekutin. Téma hodiiny se zdůrazní (napíše na tabuli) po otázce Jak se dostává voda (v podobě lymfy) zpět do cévního systému. JIž při brainstormingu žáci používají dříve probrané anglické výrazy. |
Hlavní část |
Výklad stavby a funkce mízní soustavy - frontální výuka podle nástěnných obrazů, nové anglické pojmy žáci opakují po vyučujícím, který je zapisuje na tabuli (případně promítá na dataprojrktoru), osvojují si správnou výslovnost. Žáci si podle obrázku v učebnici překreslí a popíší mízní soustavu, k českým názvům si přiřadí i anglické pojmy. |
Závěr |
Reflexe - Popis kapky vody lidským tělem s využitím všech i dříve probraných soustav a s využitím anglických výrazů na jejich upevnění. |