Ekosystémy I
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Ekosystémy I
|
Předmět: |
Biologie
|
Autor: |
Jana Nešporová
|
Věková skupina: |
Všechny věkové skupiny
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
Dataprojektor, obrazy ekosystémů a příklady potravních řetězců, Kartičky z tvrdého papíru
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Pozdrav, zápis do tříní knihy v AJ. Krátké opakování formou kvízových otázek - co vidíme na obraze? (Studenti mohou popisovat libovolný ekosystém po jeho jednotllivých složkách, pokud znají anglický pojem, mohou ho použít) |
Hlavní část |
Vysvětlení (zopakování) pojmů souvisejících s ekosystémy ( producent, konzument, reducent, parazit, potravní řetězec, potravní pyramida) Výklad probíhá v češtině, nové pojmy v AJ učitel píše na tabuli, vysvětluje jejich význam. Skupinová činnost - (dvojice či trojice studentů) - vytvořit potravní řetězec či pyramidu ze zadaných organismů. Každá skupinka si vylosuje tři základní organismy a doplňuje potravní řetězec tak, aby dával smysl, používají přitom kartičky, na které píší na jednu stranu české a na druhou anglické výrazy. |
Závěr |
Zadání DÚ - vytvořit potravní řetězec pomocí obrázků rostlin a živočichů (na tvrdý papír formátu A4) s popisem v AJ. Zdroje obrázků: http://deeptech.org/wp-content/uploads/2009/05/ecosystem2.gif http://www.scienceclarified.com/images/uesc_04_img0211.jpg EKOSYSTÉM LES: http://www.uel.cz/download/Multimedialni_ucebni_text/images/9.1.jpg |