Zdravý životní styl
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Zdravý životní styl
|
Předmět: |
Biologie
|
Autor: |
Jana Nešporová
|
Věková skupina: |
Všechny věkové skupiny
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
flipchart, tabule
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Pozdrav, zápis do třídní knihy v AJ, kontrola úkolů z minulé hodiny (přečíst si v učebnici text ke zdravému životnímu stylu a vyhledat související zajímavé články v časopisech a na internetu). Krátký brainstorming na téma Životní styl... vyučující zapisuje na tabuli na jednu stranu kladné a na druhou stranu záporné úvahy. Rozdělení studentů do skupin podle kritéria: sportovci, muzikanti, "IT" skupiny nemusí mít stejný počet členů. |
Hlavní část |
Tvorba myšlenkové mapy a její následná prezentace před třídou, témata: Sportovci - návykové látky, kouření a alkohol, Muzikanti: zdravá výživa, "IT": aktivní odpočinek, prevence vadného držení těla. Zadání: musí se zapojit včichni členové skupiny, mapa musí mít aspoń čtyři úrovně a čtyři základní směry. Každá skupina zpracovává téma, které jí není úplně nejbližší. Po vypracování myšlenkové mapy skupiny prezentují své názory a postoje na jednotlivé složky životního stylu a obhajují je před ostatními. Vyučující průběžně doplňuje nové anglické pojmy. |
Závěr |
Zpětná vazba - vytvoříme osu vedoucí třídou od rohu k rohu, přičemž v jednom rohu je 100% zdravý životní styl a v druhém 0%. Studenti na pokyn zaujmou postavení na ose, kde by se chtěli nacházet a pak se přesunou tam, kde se domnívají, že se nacházejí nyní. Můžeme ponechat čas na diskusi, co mohou pro zlepšení svého životního stylu udělat. Zdroj: http://optimalista.ic.cz/wp-content/images/harvard_food_pyramid.png |