Házení a chytání míče, hry s míčem
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Házení a chytání míče, hry s míčem
|
Předmět: |
Tělocvik
|
Autor: |
Zlata Hynštová
|
Věková skupina: |
Od: 12 Do: 15
|
Přílohy | |
Příprava neobsahuje přílohy. |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
Míče
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Zahájení hodiny, nástup, seznámení s náplní hodiny, rozběhání, zahřátí, rozcvička. |
Hlavní část |
Žáci si nejdříve procvičují manipulaci s míčem jednotlivě - žáci si předávají míč z jedné ruce do druhé, kolem těla, za zády, v předklonu kolem noh, míč vyhazují do výšky a chytají ho, to provádí ve stoje, v leže. Žáci dle instrukcí tvoří dvojice, kruh a v těchto útvarech si hází a chytají míče - házení dolním obloukem, horním obloukem, obouruč, jednoruč, házení s otočkou, jeden z dvojice hodí, druhý před chycením míče tleskne, udělá domluvený pohyb, cvik, výskok. Současné vyhazování dvou míčů ve dvojici tak, aby se míče ve vzduchu srazily nebo naopak nesrazily. Během míčových her učitel dává žákům pokyny v angličtině. Žáci na ně správně reagují, rozumějí jim. Hra se jmény - žáci stojí ve skupině, jeden žák vyhodí míč do výšky a zároveň řekne jméno některého spolužáka, ten ho musí chytit a hned vyhodit se jménem dalšího spolužáka. |
Závěr |
Nástup, hodnocení hodiny, splnění cílů, rozchod do šatny. |