Charakteristika kurzu:
Cyklus 9 prakticky vedených workshopů zaměřených na rozvoj dílčích profesních kompetencí formativního hodnocení, které je smysluplně provázáno s hodnocením sumativním. Mezi jednotlivými workshopy bude probíhat skupinová konzultace k zadaným úkolům.
Doporučená účast alespoň dvou vyučujících z jedné školy pro sdílení a šíření zkušeností ve své škole.
Aby se účastníci rozvíjeli v profesních kompetencích k formativnímu hodnocení, je nezbytná:
• povinná účast na seminářích i konzultacích, omluveno max. 10 % (6 hodin = 1 workshop, 1 konzultace)
• splněné a odevzdané úkoly (jednou měsíčně) a jejich prezentace s diskusí v rámci online konzultací
• závěrečná prezentace před kolegy – sdílení svého rozvoje, zkušeností, sebehodnocení svého profesního rozvoje
Požadované předpoklady uchazeče:
Kurz je určen pro učitele na 1. a 2. stupni základní školy.
- Garant kurzu: doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D.
- Lektor kurzu: Mgr. Karla Černá, Mgr. Marta Kuchaříková
- Délka kurzu: celkem 60 vyučovacích hodin (9 prezenčních workshopů, mezi kterými bude probíhat 8 online konzultací)
- Termín a místo konání prezenční části kurzu:
6. 2. 2025 (12.00 - 17.30)
6. 3. 2025 (14.00 - 17.30)
3. 4. 2025 (14.00 - 17.30)
15. 5. 2025 (14.00 - 17.30)
28. 8. 2025 (9.00 - 17.00)
25. 9. 2025 (14.00 - 17.30)
23. 10. 2025 (14.00 - 17.30)
13. 11. 2025 (14.00 - 17.30)
11. 12. 2025 (9.00 - 16.30)
Workshopy budou probíhat v prostorách PdF MU - učebna 38 (Poříčí 31, budova D, 3. nadzemní podlaží).
Termíny on-line části kurzu:
20. 2. 2025 (17.30 - 19.00)
20. 3. 2025 (17.30 - 19.00)
24. 4. 2025 (17.30 - 19.00)
22. 5. 2025 (17.30 - 19.00)
18. 9. 2025 (17.30 - 19.00)
9. 10. 2025 (17.30 - 19.00)
30. 10. 2025 (17.30 - 19.00)
27. 11. 2025 (17.30 - 19.00) - Obsahový plán kurzu:
Jednotlivé workshopy jsou spojeny s výkladem, diskusí, nácvikem dovedností, prací s vybranými videozáznamy a ukázkami z praxe. Kurz podporuje rozvoj formativního hodnocení nejen u jednotlivců ze škol, ale usiluje i o předávání zkušeností mezi členy pedagogického sboru. Pro kolegiálni sdílení v pedagogickém sboru je užitečné, pokud se kurzu zúčastní alespoň dva vyučující z jedné školy, neboť v mezidobí workshopů účastníci zavádějí znalosti a dovednosti do výuky, získávají zkušenosti s jejich aplikací v praxi a rozvíjejí postupně své profesní kompetence. Cílem je přenést své znalosti a dovednosti mezi členy pedagogického sboru. Průběžný rozvoj kompetencí je podpořen konzultační činností lektorů. - Průběh kurzu a způsob jeho ukončení: Obsah kurzu bude v závěru zhodnocen prostřednictvím evaluačního dotazníku. Absolvent kurzu obdrží tištěné osvědčení o absolvování programu celoživotního vzdělávání.
- Cena kurzu: 12 900 Kč
- Termín podání přihlášky: do 5. 1. 2025
- Počet uchazečů: min. 12, max. 20
UPOZORNĚNÍ:
- Přihlášení na kurz probíhá formou provedení a uhrazení objednávky kurzu v OC MU. Objednávku kurzu provádí sám zájemce na svou osobu.
- Pokud bude kurz hradit zaměstnavatel (škola), je nutné uvést jako fakturační adresu adresu zaměstnavatele (školy) vč. IČO a DIČ.
- Zájemci, kteří nejsou absolventi MU, uvedou v objednávce do kolonky Poznámka místo narození, příp. i rodné příjmení (z důvodu vystavení osvědčení).
- Do kolonky Poznámka uveďte také informaci, na jaké ZŠ působíte.
Reference:
“Koncepce absolvování výcviku ve dvojici, se může zdát samozřejmou i logickou. Avšak z mého pohledu to byl od lektorského týmu doslova geniální tah. Neb možnost sdílení myšlenek i materiálů s kolegou z téže školy podporuje jak inspiraci a pedagogický entuziasmus, tak profesní sebevědomí potřebné k „učení jinak“.”
Radana Standarová, absolventka dlouhodobého výcviku kurzu - Formativní přístup k učení a hodnocení, aneb podporujeme učení žáků (akademický rok 2023/2024)
“Spousta žáků si začíná uvědomovat, že se učí pro sebe, nikoliv pro známku samotnou. Mnozí jsou samostatnější, plánují si, na čem je potřeba pracovat, co mají, a hlavně chtějí zlepšit. Dokáží pojmenovat, co potřebují k tomu, aby se posunuli ve vztahu k cíli.”
Iva Švrčková, absolventka dlouhodobého výcviku kurzu - Formativní přístup k učení a hodnocení, aneb podporujeme učení žáků (akademický rok 2023/2024)
Načítám mapu…