Flipgrid jako nástroj sociálního učení
Hlavní síla Flipgridu spočívá v jednoduchosti vytvářeného obsahu s velkým učebním potenciálem. Vylepšuje stávající metody spočívající zejména ve sdílení textových podkladů či zpětné vazby a snaží se dát učení vizuální podobu. Zároveň nechává promlouvat všechny, kteří mají co říct a co naučit, ať už se jedná pouze o pedagogy nebo rovněž i studenty mezi sebou.
V nástroji pedagogové a studenti společně vytváří tzv. grid (odtud název služby), tedy jakousi propojenou síť, v níž lze diskutovat a sdílet vše na zadaná témata (tzv. Topics). Flipgrid podporuje sociální vazby nejen v rámci potenciální distanční výuky, ale účinně rovněž i v kombinaci s klasickou frontální výukou. U prvního i druhého případu je však zážitek pro všechny strany imerzivní a dostatečně interaktivní, zároveň rychlý a obohacující.
Flipgrid lze využít například pro vzdálenou diskusi nad vytyčenými tématy, k podávání zpětné vazby nejen ze strany pedagoga, ale rovněž mezi studenty samotnými, či ke kolaborativní práci nad zadanými projekty či úkoly.