Výtvarné dílny s lektorem cizincem jako prevence rasismu a xenofobie na druhém stupni ZŠ.
Authors | |
---|---|
Year of publication | 2015 |
Type | Article in Proceedings |
MU Faculty or unit | |
Citation | |
Web | http://www.kreativnevzdelavanie.sk/media/CREA2015.pdf |
Keywords | assylum seeker, arts and culture, education, primary school, integration, inclusion, racism, xenophobia |
Description | Příspěvek se zabývá realizací výtvarných dílen ve spolupráci s výtvarníkem a lektorem cizincem ve vyučování na druhém stupni základních škol v JmK. řeší téma, jak výtvarné dílny přispívají k prevenci rasismu a xenofobie a jak učí žít žáky ve skupině s příslušníky odlišných sociokulturních skupin. Zabývá se využíváním nových médií ve výtvarné pedagogické praxi. Vychází z workshopů realizovaných ve výtvarných střediscích Správy uprchlických zařízení MVČR v návaznosti na projekt Speciální výtvarná výchova na PdF MU |