Výchova ke zdraví v intencích kritické zdravotní gramotnosti
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2012 |
Druh | Konferenční abstrakty |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Příspěvek představuje výzkum realizovaný v oblasti první pomoci, který ilustruje stav zdravotní gramotnosti u občanů ČR a pokusí se nastínit další možnosti zkoumání a především rozvoje a posilování kritické zdravotní gramotnosti v rámci oboru Výchova ke zdraví. Problematika zdravotní gramotnosti je ve světě rozšířeným a řešeným tématem; na území ČR a SR je tento pojem zatím znám jen poměrně úzké skupině odborníků. Dle našeho názoru by bylo přínosné, kdyby se tento pojem rozšířil mezi laickou veřejnost podobně jako např. pojmy matematická nebo informační gramotnost. To by mohlo mít, podobně jako je tomu u těchto analogických pojmů, příznivé a užitečné konsekvence. Připomeňme ještě, že ani ve školských dokumentech, jako je Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, se tento pojem doposud nevyskytuje, a to ani v rámci vzdělávací oblasti Člověk a zdraví ani v rámci oboru Výchova ke zdraví. |