Školní připravenost dětí se speciálními vzdělávacími potřebami na vstup do základní školy
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2023 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Citace | |
Popis | Každý rok se řeší otázka nástupu dítěte do základní školy. Podle vývoje dítěte je většina v období dosaženého šestého roku života zralá a připravená pro vstup do základní školy. Bohužel, čím dál tím více u některých dětí musíme být velmi opatrní a dobře zvážit, jestli úspěšně zvládnou nároky školy. V dnešní době přesto převládá trend dávat dětem odklad školní docházky z důvodu, které nejsou zcela relevantní a rodiče se vlastně jen rozhodnou, že svému dítěti „prodlouží dětství“ nebo jen chtějí počkat, až bude starší, a tedy schopnější zvládnout nároky pro vstup do první třídy. Nezralost dítěte může být narušena v jedné či více oblastí týkajících se dílčích aspektů školní připravenosti. Mezi hlavními důvody k udělení odkladu školní docházky patří logopedické vady, oslabená grafomotorická oblast a celková nesamostatnost. V mé práci se zaměřuji na logopedickou oblast, která je nejčastější příčinou udělování odkladu školní docházky. Aktuálně řeším početnost odkladů v Ústeckém kraji, kdy Ústecký kraj patří mezi pátý nejrizikovější kraj v udělování odkladů školní docházky. |
Související projekty: |