Školní připravenost dětí se speciálními vzdělávacími potřebami na vstup do základní školy

Autoři

KOSTELEJOVÁ Michaela

Rok publikování 2023
Druh Další prezentace na konferencích
Citace
Popis Každý rok se řeší otázka nástupu dítěte do základní školy. Podle vývoje dítěte je většina v období dosaženého šestého roku života zralá a připravená pro vstup do základní školy. Bohužel, čím dál tím více u některých dětí musíme být velmi opatrní a dobře zvážit, jestli úspěšně zvládnou nároky školy. V dnešní době přesto převládá trend dávat dětem odklad školní docházky z důvodu, které nejsou zcela relevantní a rodiče se vlastně jen rozhodnou, že svému dítěti „prodlouží dětství“ nebo jen chtějí počkat, až bude starší, a tedy schopnější zvládnout nároky pro vstup do první třídy. Nezralost dítěte může být narušena v jedné či více oblastí týkajících se dílčích aspektů školní připravenosti. Mezi hlavními důvody k udělení odkladu školní docházky patří logopedické vady, oslabená grafomotorická oblast a celková nesamostatnost. V mé práci se zaměřuji na logopedickou oblast, která je nejčastější příčinou udělování odkladu školní docházky. Aktuálně řeším početnost odkladů v Ústeckém kraji, kdy Ústecký kraj patří mezi pátý nejrizikovější kraj v udělování odkladů školní docházky.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.