Postavení učebních úloh v procesu osvojování dovedností žáků během výuky fyziky.

Autoři

VACULOVÁ Ivana

Rok publikování 2008
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Příspěvek popisuje metodologický postup a hlavní výsledky výzkumu výuky fyziky realizovaného prostřednictvím videostudie. Jeho cílem bylo posoudit zastoupení učebních úloh v jednotlivých etapách procesu osvojování dovedností žáků základní školy. Videostudie byla prováděna na 27 vyučovacích hodinách a zkoumala četnosti a časové zastoupení druhů úloh podle různých kategorií (např. způsobu požadovaného řešení, druhu řešitele apod.). Výsledky ukazují nízké zastoupení problémových, komplexních a experimentálních úloh ve výuce. To by mohlo vést k nedostatečnému rozvoji některých klíčových kompetencí žáků.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.