Proces osvojování fyzikálních dovedností žáků ve výzkumných otázkách
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2009 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | ACTA FACULTATIS PAEDAGOGICAE UNIVERSITATIS TYRNAVIENSIS, Séria D VEDY O VYCHOVE A VZDELÁVANÍ |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | Skills; skill acquisition; stages of the skill acquisition; physics instruction; didactic test; video study; system of categories |
Popis | Přírodovědné dovednosti jsou důležitou součástí vzdělání každého člověka. Proto je důležité je rozvíjet již u žáků základní školy. Předkládaná studie se zkoumá proces osvojování dovedností žáků ve výuce fyziky na základní škole. Tento proces probíhá v několika etapách: motivační, orientační, krystalizační, dotvářecí a integrační. Prostřednictvím didaktického testu byla zkoumána úroveň dovedností žáků a prostřednictvím videostudie bylo posuzováno postavení učebních úloh v procesu osvojování dovedností. |