Proces osvojování fyzikálních dovedností žáků ve výzkumných otázkách

Autoři

VACULOVÁ Ivana

Rok publikování 2009
Druh Článek ve sborníku
Konference ACTA FACULTATIS PAEDAGOGICAE UNIVERSITATIS TYRNAVIENSIS, Séria D VEDY O VYCHOVE A VZDELÁVANÍ
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova Skills; skill acquisition; stages of the skill acquisition; physics instruction; didactic test; video study; system of categories
Popis Přírodovědné dovednosti jsou důležitou součástí vzdělání každého člověka. Proto je důležité je rozvíjet již u žáků základní školy. Předkládaná studie se zkoumá proces osvojování dovedností žáků ve výuce fyziky na základní škole. Tento proces probíhá v několika etapách: motivační, orientační, krystalizační, dotvářecí a integrační. Prostřednictvím didaktického testu byla zkoumána úroveň dovedností žáků a prostřednictvím videostudie bylo posuzováno postavení učebních úloh v procesu osvojování dovedností.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.