Vliv informačních a komunikačních technologií na chemické vzdělávání
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2011 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Media4u Magazine |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | Net Generation; Different learning style of today's students; Connectivism |
Popis | Všechny vyučovací předměty, tedy i chemie, jsou ovlivňovány ICT. Rychlý rozvoj ICT přináší nejen nové výukové technologie, ale také odlišný styl učení dnešní generace žáků, která vyrostla pod jejich vlivem. Závěry výzkumů vedly ke vzniku nové pedagogické teorie - konektivismu. V článku jsou uvedeny výsledky našeho výzkumu, jak se tyto nové myšlenky odráží ve výuce chemie. Jako výzkumná metoda byl použit konstrukční výzkum a hlavním výzkumným výstupem jsou výukové techniky reagující na myšlenky konektivismu. |