Název úkolu: Výchova ke zdraví
a zdravotní gramotnost
Výzkumný cíl: Funkční zdravotní
gramotnost se týká výsledků tradiční zdravotní výchovy spočívající
v poskytování informací o zdravotních rizicích a o tom, jak si
počínat ve zdravotnickém systému. Cílem je rozšířit a prohloubit
znalosti lidí o zdravotních rizikových faktorech a vést je k ochotě
přijímat předepsaná opatření, Interaktivní zdravotní gramotnost do
značné míry obsahuje zaměření zdravotní výchovy v posledních 20
letech. Záměrem je zde rozvíjet schopnost občanů jednat samostatně,
zejména posílit jejich motivaci a odpovědnost při respektování
pokynů. Kritická zdravotní gramotnost rozvíjí u jedinců takové
schopnosti, které se týkají jak jejich individuálního chování, tak
sociální a politicky orientovaných činností, jejichž smyslem je
podílet se na vytváření zdravotně příznivého sociálního prostředí.
Očekávané výsledky: O pojmu
„zdravotní gramotnost“ a o její roli v péči o zdraví informovat
pedagogickou a zdravotnickou veřejnost a tím přispět ke zlepšení
výchovy ke zdraví i zdravotní praxe. Zhodnotit vztah posluchačů
univerzity (lékařská a pedagogická fakulta) ke zdravotní gramotnosti
a k její roli v péči o zdraví. Konkretizovat roli zdravotní
gramotnosti při realizaci programu Zdraví 21 a využít připravenou
metodiku v praxi.
|
|
|
Poskytovatel: Ministerstvo
školství, mládeže a tělovýchovy
Příjemce: Masarykova
univerzita, Žerotínovo náměstí 9, 601 77 Brno
Hlavní řešitel: Doc. PhDr.
Evžen Řehulka, CSc.
Identifikační kód záměru:
MSM0021622421
Trvání: 2005-2010