ŠKOLA A ZDRAVÍ PRO 21. STOLETÍ
- DÍLČÍ PROJEKTY
PhDr. Radovan Rybář, Ph.D.
|
Název úkolu:
Filosofické aspekty výchovy ke zdraví.
Výzkumný cíl: V rámci projektu
jde o filosofický přístup k problematice zdraví, dále o zkoumáni
vlivu změny paradigmatu na filosofii zdraví, vymezeni pojmu duchovni
inteligence, vztah etických aspektu dnešní doby a duchovni
inteligence, vztah filosofie k systémovým teoriím atp. Doposud je ve
společenských vědách stale opomíjen didakticko-výchovny moment
myšlenkové a prožitkové kreativity. Převážná část života většiny
lidi není založena na aktivním prožitku subjektu,ale na pouhém
pasivním zakoušeni přítomné reality. Proto i záměrem projektu je
přivést ke schopnosti hlubinné introspekce a sebereflexe v
provázanosti na konkrétní údaje ze socio-ekonomických průzkumů.
Očekávané výsledky: Vytvoření
teoreticko-metodického textu (kompendia) filosofických názorů na
obecné zdraví člověka, napomáhající kalobiotické kultivaci a
autoregulativní medicni praxi. Sestaveni konkrétních metodických
návodů pro práci se studenty (prožitková animace, dialogické eseje,
asociativní hry, biblioterapeutická práce s filosofujícím textem).
V etikoprevenci bude využit průzkumu hodnotové orientace na základní
škole u žáků ve věku 12-15 let.
|
|
|
Poskytovatel: Ministerstvo
školství, mládeže a tělovýchovy
Příjemce: Masarykova
univerzita, Žerotínovo náměstí 9, 601 77 Brno
Hlavní řešitel: Doc. PhDr.
Evžen Řehulka, CSc.
Identifikační kód záměru:
MSM0021622421
Trvání: 2005-2010