Preventivní opatření k prezenčnímu průběhu SZZ a zkoušek s ohledem na COVID-19
4. 1. 2021
I. Konání SZZ
Místnost
- Pro realizaci SZZ a dílčích zkoušek jsou využity výhradně učebny s umyvadlem.
- Pokud je to možné, budou využity výhradně učebny s kapacitou 20 a více míst.
- Všechny místnosti musí být větratelné (otevírací okna).
- Členové komise (příp. tajemník/sekretář komise) zajistí vyvětrání místnosti minimálně 1x za hodinu na dobu minimálně 2 minut.
- V místnosti jsou k dispozici jednorázové ručníky, jednorázové rukavice, tekuté mýdlo a alkoholová dezinfekce v rozprašovači nebo v nádobce s dávkovačem.
- Používání ubrusů není povoleno.
Přítomnost osob
- Maximální počet osob v jedné místnosti (bez členů komise) je omezen podle závazných opatření či usnesení vlády ČR/ministerstva zdravotnictví/PES k datu konání SZZ nebo zkoušky.
- Předseda komise může stanovit časový plán začátků zkoušení jednotlivých studentů. Studenti budou o tomto plánu informováni nejpozději tři dny před konáním zkoušky.
- Studenti vstoupí do budovy fakulty v čase, který jim umožní dostavit se do místa konání zkoušky těsně před zahájením zkoušení dle pokynů komise.
- Osoby na chodbách i v místnostech od sebe navzájem udržují rozestupy minimálně 2 metry.
- Studenti se účastní zkoušky bez doprovodu.
Organizace zkoušení
- Každý příchozí do místnosti si řádně umyje a dezinfikuje ruce.
- K dezinfekci rukou je povinnost použít alkoholový dezinfekční prostředek dostupný uvnitř místnosti.
- Losování otázek bude probíhat takovým způsobem, aby byly minimalizovány rizikové kontakty, např. elektronicky pomocí náhodného generátoru čísel, ústním výběrem z karet rozprostřených na lavici (rub obsahuje písmeno, líc číslo okruhu nebo otázky), losováním v jednorázových rukavicích apod. Způsob losování určí předseda komise.
- Všichni aktéři usilují o minimalizaci vzniku potenciálně kontaminovaného materiálu.
- Všechny papíry a psací potřeby, které student použije při přípravě na zkoušku nebo během zkoušení, si student s sebou odnáší mimo budovy.
- Předseda komise zajistí uložení veškerých písemných testů na bezpečné uzavřené místo do karantény na dobu 2 dnů, po té je možno s nimi manipulovat.
- Od semestru jaro 2020 komise vyplňuje pouze elektronický výkaz o průběhu SZZ v IS MU.
- Společné zahájení a ukončení SZZ se nedoporučuje. Předseda komise SZZ vyhlásí výsledky zkoušky po každém examinačním aktu individuálně za přítomnosti studenta.
Obecná protiepidemická doporučení
- Použité jednorázové roušky a respirátory se v případě potřeby odkládají výhradně do speciálních odpadkových nádob umístěných u vrátnic obou budov.
Úklid a dezinfekce
- Všechny společné prostory a učebny budou v ranních hodinách uklizeny a vyvětrány, z odpadkových nádob bude odstraněn odpad.
- Podlahy, interiérové vybavení v pracovnách i výukových prostorách, zařizovací předměty sociálních zařízení, kliky atp. budou po umytí běžnými chemickými prostředky ošetřeny virucidními dezinfekčními přípravky na alkoholové bázi (Anticovid a Cleamen 540).
II. Konání zkoušek
Pro zkoušky platí analogicky shora uvedená preventivní opatření s následujícími výjimkami:
Místnost
- Budou vybírány místnosti umožňující vzdálenost studenta a zkoušejícího min. 2m, nemusí být vždy vybaveny umyvadlem.
- Rezervace místností v Informačním systému lze činit pouze tak, že mezi každou jinou rezervací zůstat jedna vyučovací hodina (50 min.) volná.
- Po skončení zkoušení zkoušející zajistí řádné vyvětrání místnosti (min. 2 minuty).