Mateřská škola a Základní škola Ostopovice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace

Adresa

Školní 18, Ostopovice 664 49
IČO: 731485909

Kontakty

ŘEDITEL:
Mgr. Petr Juráček

GARANTKA PRAXÍ PRO ZŠ:
Mgr. et Mgr. Petra Turečková
zástupkyně ředitele školy
tel. 727 940 035 
tureckova@zsostopovice.cz

GARANTKA PRAXÍ PRO MŠ:
Bc. Ivana Bláhová
blahova@zsostopovice.cz

web školy

Koláž různých aktivit, která zahrnuje pohled z dronu na moderní budovu se zelenou střechou, děti zkoumající přírodu a zkoumající různé materiály uvnitř třídy.

Charakteristika školy

Školu dělají lidé, bez nich by byla jen prázdnou schránkou.
Naše škola se nachází v obci Ostopovice na jihozápadním okraji města Brna. Blízkost krajského města z jedné strany a Bobravské vrchoviny z druhé vnímáme jako velkou příležitost k učení.

Mateřskou a první stupeň základní školy navštěvuje 180 dětí a žáků, školním životem je provází 36 dospělých. Jsme spolu rádi a důvěřujeme si. Milujeme život na vesnici a aktivně se do něj zapojujeme.

Jako fakultní škola nabízíme možnost praxí, spolupráci na bakalářských a diplomových prací. Našim cílem je nabídnout studentům vhled do výchovně-vzdělávacího procesu a fungování školy. Část pedagogů školy se průběžně zapojuje jako externisté do výuky přímo na fakultě.

Cíl školy

Žák je připraven pro život. Je odpovědný k sobě, ostatním lidem a všemu, co ho obklopuje. Škola je moderním centrem pro výuku a výchovu žáků a celé komunity.

Pilíře školy 

  • Učíme se v souvislostech – vše, co se děje kolem nás, může být tématem k učení. Svátky, události, proměny přírody, starodávné zvyky, to vše nás zajímá a to vše může být aktuálním učivem napříč všemi předměty a všemi ročníky.
  • Učíme se v celém prostoru školy, Ostopovic, Brna, kraje – moderní areál, prostor školy, chodby, střecha, zahrada, občas kotelna, celé Ostopovice a jejich okolí, město Brno, náš kraj, naše země i Země.
    To vše je připraveným prostředím pro naše učení.
  • Učíme se samostatností i samostatnosti – nezávislost, schopnost umět si poradit ve známé i nové situaci. Podněty, pravidla, plány a pestrá škála metod a pomůcek nás vedou k dosahování učebních cílů a rozvoji klíčových kompetencí.
  • Učíme se spoluprací i spolupráci – na učení nejsme sami a spolupráce mezi malými, většími i největšími, mezi dětmi, rodiči a učiteli je pro nás stěžejní a důležitou dovedností pro život. Potřebujeme se a jedinečnost každého z nás může tomu druhému pomoci.
  • Při hodnocení sedíme vedle sebe – sdělit si své potřeby, vysvětlit úkol, dát zpětnou vazbu, zhodnotit se. Slova jsou pro nás víc než značka, písmenko, nálepka, zkratka. Říci si slovy, co už umíme a co ještě ne, co pro to kdo udělá, je to, co nás v učení posunuje.
  • Učíme se starostlivostí i starostlivosti – jsme a chceme být zodpovědní za své činy. Poznáváme a pečujeme o své tělo i duši a ducha, jeden o druhého, jsme šetrní k věcem, k naší planetě.
  • Učíme se být aktivními – zapojujeme se do školních i komunitních akcí, spolupracujeme s obcí, sdruženími, firmami, řemeslníky, odborníky. Podporujeme a sami organizujeme charitativní akce. Práce pro sebe a pro druhé z nás dělá aktivní, podnikavé a empatické občany.
  • Při učení používáme ruce, hlavu a srdce – tři části lidského těla, jejichž spojení je při učení tak důležité. Nové učivo hledáme v praktickém životě a osvojujeme si je skrze všechny smysly uvnitř budov i při venkovním učení.

Načítám mapu…

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.