On-line platforma pro podporu profesního růstu studentů učitelství a učitelů geografie
S potěšením Vám oznamujeme, že za podpory Technologické agentury ČR na Katedře geografie PdF MU vyvíjíme unikátní aplikaci, která umožní studentům učitelství a učitelům geografie svépomocí identifikovat vlastní pojetí výuky. Aplikace také nabídne zpětnou vazbu s doporučeními pro zkvalitnění výuky. Aplikace bude dostupná v průběhu roku 2022.
Co Vám aplikace nabídne?
-
Na základě zodpovězení několika jednoduchých otázek Vám aplikace zodpoví, na co se při výuce zeměpisu orientujete a co upřednostňujete. To může být často automatizované, neuvědomované. Aplikace Vám pomůže uvědomit si, jak přistupujete k zeměpisnému učivu, co z toho plyne pro Vás a pro žáky, jaká úskalí a jaké výhody jsou s pojetím spojeny.
-
Identifikace Vašeho pojetí výuky je důležitým prvkem zkvalitňování výuky. Aplikace Vám nabídne možnosti, jak ještě více rozvíjet Vaše převažující pojetí. Ukáže Vám učební úlohy, aktivity, pomůcky, případě související postupy hodnocení a výukové metody, kterými lze obohatit to, na co jste zvyklí.
-
Aplikace Vám současně umožní nahlédnout do jiných geografických pojetí a nechat se inspirovat tím, jak by někdo jiný uvažoval nad zeměpisným učivem. Budete překvapeni, jak lze jedno téma probírat různými způsoby. Aplikace vám na příkladech z praxe ukáže, jak na to. Jaká jiná další pojetí existují a jak dosáhnout komplexního pojetí geografie.
-
Cílem je, aby zeměpis byl zábavný pro žáky a současně v souladu s aktuálními trendy v odborné geografii.
S touto aplikací toho budeme moci společně dosáhnout.
Více informací a pokrok naší práce sledujte na stránkách katedry geografie Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně.
Název projektu: Vývoj on-line platformy pro podporu profesního růstu studentů učitelství a učitelů geografie: diagnostický nástroj pro identifikaci pojetí výuky
Poskytovatel: Technologická agentura ČR