1. semestr
YPPp13 Diagnosticko-intervenční praxe
prezenční studium/podzimní semestr
typ SP: povinný, dotace: 2 hodiny/týden
kredity: 3, zakončení: zápočet
Informace
Praxe je propojena s předměty Pedagogicko-psychologické diagnostické postupy v praxi učitele mateřské školy a Oslabení dílčích funkcí a prevence deficitů v předškolním věku s cílem umožnit studentům diagnostikovat dílčí funkce, případně obtíže vybraného dítěte a připravit plán podpory k jeho rozvoji.
Cílem praxe je poskytnou studentům příležitost zpracovat komplexní analýzu diagnostiky dítěte z podkladů, které získají v mateřské škole, realizovat rozhovor a analyzovat produkty dítěte. Na základě získaných dat student analyzuje proces diagnostiky, odhalí slabá místa a navrhne opatření, která by byla vhodná přijmout. Student si tak procvičí zejména komunikační, koordinační a manažerské dovednosti potřebné k řízení práce při diagnostikování. Výstupem z praxe bude komplexní analýza nastavení diagnostických procesů a opatření pro dítěte s obtížemi zpracovaná do podoby seminární práce.
Praxe je plánována v rozsahu 2 hodiny týdně. Student může praxi realizovat blokově.
YPPk13 Diagnosticko-intervenční praxe
kombinované studium/podzimní semestr
typ SP: povinný, dotace: 2 dny
kredity: 3, zakončení: zápočet
Informace
Praxe je propojena s předměty Pedagogicko-psychologické diagnostické postupy v praxi učitele mateřské školy a Oslabení dílčích funkcí a prevence deficitů v předškolním věku s cílem umožnit studentům diagnostikovat dílčí funkce, případně obtíže vybraného dítěte a připravit plán podpory k jeho rozvoji.
Cílem praxe je poskytnou studentům příležitost zpracovat komplexní analýzu diagnostiky dítěte z podkladů, které získají v mateřské škole, realizovat rozhovor a analyzovat produkty dítěte. Na základě získaných dat student analyzuje proces diagnostiky, odhalí slabá místa a navrhne opatření, která by byla vhodná přijmout. Student si tak procvičí zejména komunikační, koordinační a manažerské dovednosti potřebné k řízení práce při diagnostikování. Výstupem z praxe bude komplexní analýza nastavení diagnostických procesů a opatření pro dítěte s obtížemi zpracovaná do podoby seminární práce.
Praxe je plánována v rozsahu 2 dny v semestru. Student může praxi realizovat blokově.