3. semestr
YPPp11 Mentorská praxe
prezenční studium/podzimní semestr
typ SP: povinný, dotace: 2 dny
kredity: 2, zakončení: zápočet
Informace
Praxe navazuje na předmět Sebezkušenostní učení a Pedagogická komunikace s cílem umožnit studentům v praxi ověřit jejich mentorské schopnosti. Je propojena s bakalářským studijním programem Učitelství pro mateřské školy s předmětem Souvislá pedagogická praxe, ve které se studenti bakalářského programu zaměřují na rozvoj některé z vybraných profesních dovedností.
Student magisterského programu je spárován s prezenčním studentem bakalářského studijního programu Učitelství pro mateřské školy, který v prvních třech týdnech semestru realizuje souvislou praxi ve fakultní (spolupracující) mateřské škole v Brně. Na této praxi student bakalářského programu sleduje a vyhodnocuje vybranou oblast profesních dovedností. Student magisterského programu navštíví studenta na praxi, pozoruje vybranou/sledovanou profesní dovednost, pořizuje z pozorování videonahrávku a následně se se studentem setkává a poskytuje tomuto studentovi mentorskou podporu v souladu s "desaterem mentora" a kromě zpětné vazby také pomáhá studentovi formulovat cíl rozvoje do budoucna.
Student písemně reflektuje svoji mentorskou podporu do předem připraveného formuláře.
YPPk11 Mentorská praxe
kombinované studium/podzimní semestr
typ SP: povinný, dotace: 2 dny
kredity: 2, zakončení: zápočet
Informace
Praxe navazuje na předmět Sebezkušenostní učení a Pedagogická komunikace s cílem umožnit studentům v praxi ověřit jejich mentorské schopnosti. Je propojena s bakalářským studijním programem Učitelství pro mateřské školy s předmětem Souvislá pedagogická praxe, ve které se studenti bakalářského programu zaměřují na rozvoj některé z vybraných profesních dovedností.
Student magisterského programu je spárován s prezenčním studentem bakalářského studijního programu Učitelství pro mateřské školy, který v prvních třech týdnech semestru realizuje souvislou praxi ve fakultní (spolupracující) mateřské škole v Brně. Na této praxi student bakalářského programu sleduje a vyhodnocuje vybranou oblast profesních dovedností. Student magisterského programu navštíví studenta na praxi, pozoruje vybranou/sledovanou profesní dovednost, pořizuje z pozorování videonahrávku a následně se se studentem setkává a poskytuje tomuto studentovi mentorskou podporu v souladu s "desaterem mentora" a kromě zpětné vazby také pomáhá studentovi formulovat cíl rozvoje do budoucna.
Student písemně reflektuje svoji mentorskou podporu do předem připraveného formuláře.