4. semestr
Praxe kurikula předškolního vzdělávání (XPPp16)
prezenční studium / jarní semestr
typ studijního předmětu: povinný; dotace: 4 dny
kredity: 1; zakončení: zápočet
Informace o praxi
Praxe kurikula předškolního vzdělávání probíhá jako povinný předmět ve 4. semestru. Praxe je realizována zpravidla na konci semestru jako souvislá čtyřdenní praxe v době od 8.00 do 14.00 hodin. I tato praxe probíhá ve stejné mateřské škole a u stejného provázejícího učitele jako v předchozích dvou semestrech. Gradující charakter praxí umožňuje studentům v tomto semestru završit individuální vzdělávací pokusy s jednotlivými dětmi či skupinou dětí z minulých dvou semestrů komplexním vzděláváním celé třídy, pro niž si připravili vzdělávací projekt – tematický plán.
Praxe je bezprostředně integrována s předmětem Teorie kurikula předškolního vzdělávání, v rámci něhož se studenti učí projektovat vzdělávací nabídku. Výstupem předmětu Teorie kurikula předškolního vzdělávání je reflektovaný tematický plán, který na praxi realizují.
Praxe kurikula předškolního vzdělávání (XPPk16)
kombinované studium / jarní semestr
typ studijního předmětu: povinný; dotace: 2 dny
kredity: 1; zakončení: zápočet
Informace o praxi
Praxe kurikula předškolního vzdělávání probíhá jako povinný předmět ve 4. semestru. Praxe je realizována zpravidla na konci semestru dva pátky v době od 8.00 do 14.00 hodin. Studenti pracují v mateřské škole realizují praxi na svých pracovištích. Gradující charakter praxí umožňuje studentům v tomto semestru završit individuální vzdělávací pokusy s jednotlivými dětmi či skupinou dětí z minulých dvou semestrů komplexním vzděláváním celé třídy, pro niž si připravili vzdělávací projekt – tematický plán.
Cílem předmětu je poskytnout studentům možnost projektovat třídní vzdělávací plán s ohledem na potřeby a zájmy dětí konkrétní třídy, evaluovat vytvořený projekt vzdělávání a reflektovat svoje profesní dovednosti.
Praxe je bezprostředně integrována s předmětem Teorie kurikula předškolního vzdělávání, v rámci něhož se studenti učí projektovat vzdělávací nabídku. Výstupem předmětu Teorie kurikula předškolního vzdělávání je reflektovaný tematický plán, který na praxi realizují.