Mgr. Helena Durnová, Ph.D.
Konzultant programu
e‑mail: |
---|
Bakalářské studium v prezenční formě.
Program je možné studovat pouze v kombinaci s jiným programem.
Cílem a hlavním zaměřením bakalářského studijního programu Matematika se zaměřením na vzdělávání je zejména příprava pro navazující magisterské studium učitelství matematiky pro základní školy. V průběhu studia se seznámíte se základy současných matematických disciplín jako jsou geometrie, algebra, diferenciální a integrální počet a teorie pravděpodobnosti.
Veškerá látka je přednášena tak, aby poskytovala jak ponětí o stavbě jednotlivých matematických disciplín, tak představy o tom, jak matematika jako věda souvisí se školním předmětem zvaným matematika. V rámci společného základu pro matematiku i druhý aprobační předmět získáte poznatky z psychologie, pedagogiky a obecné didaktiky.
Studium vám umožní porozumět rozmanité pedagogické realitě a využívat při své práci matematické, pedagogické a psychologické publikace pro plánování, realizaci i reflexi výchovně vzdělávací činnosti. Rozvinete rovněž komunikativní dovednosti významné pro spolupráci s žáky, kolegy na pracovišti, rodiči žáků i odborníky z praxe. Ve studiu je kladen důraz na princip postupnosti a gradace témat a předmětů, a to od obecnějších ke konkrétnějším. Koncepce studijního programu je dále charakteristická provázaností teorie a praxe.
Studium je zakončeno závěrečnou zkouškou, jejíž součástí je vypracování a úspěšné obhájení závěrečné bakalářské práce.
Po úspěšném ukončení studia získáte schopnosti:
Odpovězte si na tyto otázky:
Pak jste na správné adrese na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity a právě pro vás je určen bakalářský studijní program Matematika se zaměřením na vzdělávání.
Studium je rozvrženo tak, aby vám přechod mezi středoškolskou a vysokoškolskou matematikou nečinil problém. V prvním semestru studia si v předmětu Základy matematiky osvojíte potřebnou matematickou symboliku, dále pak získáte základní přehled o poznatcích z matematické analýzy, algebry, geometrie, diskrétní matematiky a teorie pravděpodobnosti včetně základních znalostí disciplín z pedagogiky a psychologie.
Budete tak plně připraveni k výkonu povolání asistenta pedagoga. V dalším studiu v navazujícím magisterském studijním programu Učitelství matematiky pro základní školu pak budete mít možnost získat kvalifikaci učitele matematiky pro základní školu nebo po potřebném rozšíření i pro střední školu.
Čemukoli vyučuješ, hleď, aby jasná pravda byla. (Jan Ámos Komenský)
Významnou součástí studia jsou reflektované pedagogické praxe na školách. Principy reflexe praxe a sebereflexe se váží jak na praxe, tak i na další zkušenostně orientované předměty. Systém povinných pedagogických praxí vám umožní rozvinout vaše profesní kompetence a připraví vás na úspěšné zvládnutí povolání asistenta/ky pedagoga.
V průběhu asistentských praxí si osvojíte dovednosti nezbytné jednak při individuální práci se žákem mimo proces vyučování (doučování na půdě školy nebo v rodinách dětí) a jednak při práci s učitelem ve třídě během výuky. Praxe tvoří ucelený systém na sebe navazujících předmětů, které jsou realizovány od třetího do pátého semestru studia.
http://katedry.ped.muni.cz/matematika
http://www.is.muni.cz
Po absolvování bakalářského studijního programu Matematika se zaměřením na vzdělávání budete disponovat základním odborným matematickým vzděláním s oborově didaktickou složkou a budete připraveni ke studiu navazujícího magisterského studijního programu Učitelství matematiky pro základní školy, popřípadě dalšímu oborovému studiu matematiky.
Získáte rovněž kvalifikaci pro povolání asistent/ka pedagoga, instruktor/ka ve střediscích volného času, jako vychovatel/ka v domovech mládeže, vychovatel/ka ve školních družinách, respektive v různých občanských sdruženích zabývajících se pedagogickou činností nebo mentoringem. Uplatnění můžete nalézt rovněž v dalších profesích, které vyžadují matematické myšlení.
„Studovala jsem kombinaci německý jazyk a matematika. Pro většinu lidí dost neobvyklá a zvláštní kombinace, avšak v ani jednom z těchto oborů si nemůžu na nic stěžovat. Všichni vyučující se nám snaží vyjít co nejvíc vstříc ve všech směrech. V německém jazyce se nám často stane, že přednášku, seminář nebo cvičení, vedou praktikanti z Rakouska či Německa a podělí se s námi o své zkušenosti, zajímavosti z jejich okolí nebo nám přiblíží jejich kulturu.“
Michaela Juříková
absolventka programu
Údaje z předchozího přijímacího řízení (přihlášky 1. 11. 2024 – 28. 2. 2025)
Podmínky a kritéria přijetí ke studiu na PdF MU pro rok 2025/2026
V rámci sdruženého studia má uchazeč možnost věnovat hlavní část studia (120 kreditů) jednomu studijnímu programu, který si doplní dalším – tzv. vedlejším (60 kreditů). Student se zapisuje do studijního programu, ve kterém absolvuje hlavní studium, na vysokoškolském diplomu má potom programy uvedeny oba dva. Výjimkou jsou programy směřující k profesi učitele, kde jsou oba předměty studia rovnocenné a závěrečnou práci je možné psát v rámci libovolné aprobace.
Jak může vypadat vaše studium:
Zajišťuje | Pedagogická fakulta | |
---|---|---|
Typ studia | bakalářský | |
Forma | prezenční | ano |
kombinovaná | ne | |
distanční | ne | |
Možnosti studia | jednooborově | ne |
jednooborově se specializací | ne | |
v kombinaci s jiným programem | ano | |
Doba studia | 3 roky | |
Vyučovací jazyk | čeština | |
Bodové hranice a počty přijatých z minulých let |
Nechte si poradit v diskusním fóru Masarykovy univerzity
Diskusní fórum MUNIZajímá vás obsah a podmínky studia programu Matematika se zaměřením na vzdělávání? Zeptejte se přímo konzultanta programu:
Konzultant programu
e‑mail: |
---|