|
Newsletter Učitelské praxe — listopad 2024
|
|
Pedagogická fakulta aktualizovala statut fakultních škol a zařízení
Pedagogická fakulta MU informuje o aktualizaci statutu fakultních škol a zařízení, který nově definuje pravidla a podmínky pro užší spolupráci mezi školami, vzdělávacími zařízeními a fakultou. Tato aktualizace nabízí nové možnosti pro školy, které chtějí aktivně přispívat k praxi studujících, zapojit se do vzdělávacích projektů, stáží a podílet se na výměně zkušeností a inovací v oblasti vzdělávání.
Opatření děkanky 4/2018 vstupuje v platnost od 1. ledna 2025, od 1. ledna budou v platnosti také nové certifikáty pro fakultní školy a fakultní zařízení Pedagogické fakulty MU na období čtyř let.
|
|
|
Přihlášky pro fakultní školy a zařízení
Stávající fakultní školy a zařízení, stejně jako nové zájemce, kteří by se chtěli zapojit do užší spolupráce podle Statutu fakultních škol v období 2025–2028, prosíme o vyplnění přihlášky. Přihlášky přijímáme do 15. listopadu 2024.
Po uzávěrce přihlášek Vás do 16. prosince 2024 budeme informovat o dalším postupu, včetně možnosti přiřazení statutu fakultní školy nebo navržení jiné formy spolupráce, která by odpovídala potřebám a možnostem obou stran.
Děkujeme Vám za Vaši dosavadní práci a těšíme se na pokračování naší spolupráce!
|
|
|
Informace k pokusnému ověřování praxí
Dne 23. října 2024 proběhlo setkání k pokusnému ověřování praxí, kde jsme společně upřesnili aktualní informace pro školní rok 2024/2025. V současnosti si oborové katedry a provázející vyučující v pilotáži domlouvají možnosti spolupráce, a to pro podzimní i jarní semestr 2025 s rozsahem 10 hodin za školní rok. Ohledně konkrétní spolupráce vyučující zapojené do pokusného ověřování v následujících týdnech osloví zástupci kateder PdF MU. Pokud byste rádi navázali spolupráci s konkrétní katedrou, dejte nám vědět.
Výkaz činností
Provázející učitelé budou předkládat jednoduchý výkaz aktivit v elektronické podobě jednou ročně, což poslouží k vyhodnocení pokusného ověřování.
Odměny
Podrobné informace pro vedení škol zapojených v pokusném ověřování k odměnám provázejícím osobám najdete ve Věstníku MŠMT č. 5/2024 a Informačním materiálu pro ředitele škol (MŠMT, září 2024).
Děkujeme za spolupráci a těšíme se na další společné kroky!
|
|
|
|
Přehled praxí v podzimním semestru 2024
Již jsou zveřejněny termíny praxí v podzimním semestru 2024. Učitelské a Asistentské praxe, které jsou vedené Katedrou pedagogiky, opět najdete na společném plakátku. Jedná se o praxe v rámci společného základu, pedagogicko-psychologického modulu.
|
|
|
V rámci inovací v systému evaluace praxí budou nově provázející vyučující vyplňovat konkrétní zpětnou vazbu studujícím na Učitelské praxi pomocí předem vygenerovaného odkazu. Nově tedy není nutné zadávat ji přímo do ISu studujícím na jejich zařízení, ale je možné ji vyplnit odkudkoliv ze svého počítače či mobilního telefonu. Odkaz provázejícím vyučujícím má možnost vygenerovat přímo studující a přijde jim na uvedenou e-mailovou adresu.
Systém budeme pilotovat v podzimním semestru u studujících na Učitelské praxi 1.
|
|
|
|
Den podnikavosti na PdF MU je za rohem!
Zveme na inspirativní workshopy, diskuze a Festival nápadů. Přijďte načerpat inspiraci, sdílet nápady a posouvat hranice podnikavosti.
TIP PRO VYUČUJÍCÍ 13:00–14:00 Michal Horký: Podnikavá generace
Pro učitele a učitelky základních škol – máte zájem rozvíjet podnikavost už u těch nejmladších? Tento workshop vám ukáže, jak posilovat podnikavé kompetence žáků od 1. do 9. třídy! Součástí budou ukázky z praxe na ZŠ Horáckého nám. Zdůrazníme výhody rozvoje podnikavosti již na 1. stupni základní školy.
💡 Co se dozvíte?
- Praktické postupy pro podporu podnikavosti ve školním prostředí.
- Jak propojovat klíčové kompetence k podnikavosti na různých stupních ZŠ.
- Tipy na motivaci kolegů, aby se do rozvoje podnikavosti zapojili i oni.
👉 Registrujte se na workshopy do 9. 11. 2024. Podle zájmu vybereme, které workshopy proběhnou.
Den podnikavosti 2024 na Pedagogické fakultě MU: 📅 Kdy? 13. 11. 2024, 12:00–21:30 📍 Kde? Pedagogická fakulta MU
|
|
|
HODNOCENÍ JINAK: Formativní přístup k učení a hodnocení, aneb podporujeme učení žáků. Jde o cyklus deseti prakticky vedených workshopů zaměřených na rozvoj dílčích profesních kompetencí formativního hodnocení a je smysluplně provázán s hodnocením sumativním. Doporučujeme účast alespoň dvou vyučujících z jedné školy pro sdílení a šíření zkušeností ve své škole.
Kurz je akreditován. Rozsah kurzu je 60 hodin. Kurz je veden v tandemu dvou lektorů.
Závazné přihlášky budou otevřené v průběhu listopadu.
|
|
|
|
|