Vliv počtu sourozenců na matematickou, čtenářskou a přírodovědnou gramotnost v ČR

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Pedagogickou fakultu, ale pod Fakultu sociálních studií. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

HIRSCHOVÁ Marta KREIDL Martin

Rok publikování 2012
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Sociologický časopis/Czech Sociological Review
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
www http://sreview.soc.cas.cz/uploads/19f17ccd4a02720e6ec00987a9bcd2bdf8541324_697-735.pdf
Obor Sociologie, demografie
Klíčová slova sibship size; educational achievement; PISA
Popis Studie analyzuje dopad počtu sourozenců na školní výsledky 15-letých žáků v ČR. Ukazuje, že počet sourozenců má negativní dopad na výsledky testů čtenářské, matematické i přírodovědné gramotnosti. Negativní efekt přetrvává i při statistické kontrole rodinné struktury, pohlaví, vzdělání rodičů a dalších proměnných. Je robustní při použití různých způsobů zacházení s chybějícími daty. Stratifikační modely by proto měly rutinně s tímto prediktorem pracovat, pokud chtějí získat nezkreslené odhady všech parametrů stratifikačního modelu.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.