Inkluzivní kultura školy v kontextu vzdělávání žáků se SVP na střední odborné škole – závěry pilotního ověřování sebehodnotícího nástroje
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2012 |
Druh | Kapitola v knize |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Přiložené soubory | |
Popis | Inkluzivní kultura je v pojetí inkluze podle Booth a Ainscow (2002) jednou ze tří dimenzí inkluzivního vzdělávání. Jedná se o z velké části neviditelnou dimenzi, která možná právě proto stojí stranou hlavního výzkumného proudu. Tato oblast se však odráží v postojích, očekáváních a hodnotách pedagogických pracovníků a tím zásadně ovlivňuje celkový úspěch inkluzivního vzdělávání. Kugelmass (2006) ji dokonce považuje za nejdůležitější dimenzi, bez které není možné vytvořit a udržet inkluzivní étos školy. Studie představuje soubor indikátorů hodnotících inkluzivní kulturu střední odborné školy, který byl vytvořen v mezinárodním výzkumném týmu jako součást sebehodnotícího nástroje pro střední odborné školy včetně teoretických východisek a dále závěry pilotního ověřování tohoto souboru. |
Související projekty: |