Logopedická intervence v kontextu vzdělávání žáků žijících v domovech pro osoby se zdravotním postižením a týdenních stacionářích

Autoři

KLENKOVÁ Jiřina KOPEČNÝ Petr

Rok publikování 2012
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Přiložené soubory
Popis Kapitola se věnuje speciálně pedagogické podpoře poskytované osobám žijícím v zařízeních sociálních služeb – v domovech pro osoby se zdravotním postižením a týdenních stacionářích. Z kvantitativně orientovaného výzkumu jsou vybrány dílčí výsledky mapující stav logopedické intervence v zařízeních sociálních služeb v České republice. Je sledován přístup vedoucích pracovníků zařízení k uplatňování speciálně pedagogické podpory, jsou nastíněny nejčastější formy poskytování logopedické intervence v uvedených zařízeních. Příspěvek se zabývá také dílčími výsledky návazného kvalitativního šetření, v rámci něhož byly provedeny případové studie žákyň žijících v domově pro osoby se zdravotním postižením a týdenním stacionáři. Předmětem výzkumného šetření je analýza poskytování logopedické intervence u žákyň a žáků žijících v zařízeních sociálních služeb.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.