At-Risk Children’s Attitudes Towards the Quality of School Life

Název česky Postoje žáků v riziku ke kvalitě života školy
Autoři

VOJTOVÁ Věra FUČÍK Petr

Rok publikování 2012
Druh Článek ve sborníku
Konference Transforming Troubled Lives: Strategies and Interventions for Children with Social, Emotional and Behavioural Difficulties. International Perspectives on Inclusive Education
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Doi http://dx.doi.org/10.1108/S1479-3636(2012)0000002005
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova quality of school life; risk of exclusion; at risk children; behaviour disorder; school for all; inclusive education; quality of life concept; research
Přiložené soubory
Popis This article presents a pedagogical tool for investigating at-risk childrens attitudes towards the quality of school life. It has been developed from the questionnaire originally by Williams, Batten (1981); Binkley, Rust, Williams (1996); Dinkes, Forrest, Lin-Kelly (2007).
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.