Motivace nadaných žáků prostřednictvím řešení problémových úloh ve výuce fyziky na ZŠ

Autoři

VACULOVÁ Ivana

Rok publikování 2012
Druh Článek ve sborníku
Konference Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova talented pupils; motivation; problem tasks; physics education; videostudy
Popis V příspěvku se zabýváme možnostmi rozvíjení a motivace nadaných žáků během výuky fyziky. Podrobněji se pak zabýváme využíváním problémových úloh, včetně úloh experimentálního charakteru, které umožňují nadaným žákům objevovat nová fakta a skutečnosti. Na základě našeho výzkumu se však ukázalo, že žáci nemají k řešení těchto typů úloh během výuky fyziky dostatek příležitostí. Proto uvádíme několik možných způsobů, jak můžeme tyto úlohy nadaným žákům zadávat, a doplňujeme je konkrétními ukázkami.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.