Motivace nadaných žáků prostřednictvím řešení problémových úloh ve výuce fyziky na ZŠ
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2012 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | talented pupils; motivation; problem tasks; physics education; videostudy |
Popis | V příspěvku se zabýváme možnostmi rozvíjení a motivace nadaných žáků během výuky fyziky. Podrobněji se pak zabýváme využíváním problémových úloh, včetně úloh experimentálního charakteru, které umožňují nadaným žákům objevovat nová fakta a skutečnosti. Na základě našeho výzkumu se však ukázalo, že žáci nemají k řešení těchto typů úloh během výuky fyziky dostatek příležitostí. Proto uvádíme několik možných způsobů, jak můžeme tyto úlohy nadaným žákům zadávat, a doplňujeme je konkrétními ukázkami. |
Související projekty: |