Působení rodiny a školy v procesu sociální inkluze žáků se sluchovým postižením
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2012 |
Druh | Kapitola v knize |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Přiložené soubory | |
Popis | Kapitola se zabývá vývojem dítěte se sluchovým postižením, jeho postavením v majoritní společnosti, faktory determinujícími rozvoj osobnosti dítěte se sluchovým postižením a osvojováním si norem a hodnot platných ve společnosti. Velmi důležitou roli v tomto procesu kromě rodiny zaujímá škola jako prostředí, kde jedinci se sluchovým postižením tráví podstatnou část svého dětství a dospívání. Důležitým úkolem pedagogů, ať již v běžných školách, či ve školách pro sluchově postižené, je ukázat dětem a žákům se sluchovým postižením cestu, jak dosáhnout společenské inkluze v tom nejširším slova smyslu. V závěru příspěvku jsou prezentovány výsledky výzkumu, jehož cílem bylo postihnutí možností a specifik výuky náboženství, předávání duchovních hodnot, jejich chápání a aktivního duchovního života ve společenství u dětí se sluchovým postižením s ohledem na situaci v České republice. |
Související projekty: |