Reflexe k tématu vzdělávání v kontextu romské populace

Autoři

GULOVÁ Lenka

Rok publikování 2012
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Kapitola se zaměřuje na problematiku romské populace, předkládá možnosti aktivizace sociálně znevýhodněných skupin a upozorňuje na náročnou situaci Romů v oblasti vzdělávání, kde se objevuje určitá segregace a diskriminace romských žáků. Výzkumné šetření poukazuje na předsudky většinové společnosti vůči Romům tak, jak je vnímají romští studenti. Analýza ukazuje možné souvislosti mezi diskriminací, předsudky a přístupem romské popuace ke vzdělávání. Dále si všímá mechanismů inkluze, mezi které patří profese asistenta pedagoga v prostředí školy.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.