Specifika přístupu k dětem se zdravotním znevýhodněním
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2012 |
Druh | Kapitola v knize |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Přiložené soubory | |
Popis | V kapitole je charakterizováno dítě se zdravotním znevýhodněním. Dále jsou zde specifikovány chronické nemoci, jejich projevy a vliv na život dítěte v předškolním věku. Předškolní vzdělávání dětí se zdravotním znevýhodněním má svá specifika, která se musí respektovat, aby edukace těchto dětí byla úspěšná. V kapitole je také prezentována část výzkumu, který se zabýval analýzou výskytu chronických onemocnění (alergií a astmatu) u dětí ve vybraných mateřských školách z pohledu pedagogů a rodičů. Text obsahuje teoretická východiska řešené problematiky a představuje vybrané výsledky výzkumného šetření. Získané poznatky tak částečně přibližují stav problematiky chronicky nemocných dětí v prostředí současné mateřské školy. |
Související projekty: |