CLIL: Scaffolding aneb jak podpořit žáka i učitele

Logo poskytovatele
Autoři

CHOCHOLATÁ Jana

Rok publikování 2012
Druh Článek ve sborníku
Konference CLIL do škol
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova CLIL; scaffolding; scaffolding tools and strategies; input; output; reciprocal teaching; sociocontructivism; competencies; skills; comprehesible language input; output hypothesis
Popis Příspěvek se zabývá možnými způsoby podpory žáků při výuce odborných předmětů za použití metody CLIL (content and language integrated learning). Vzhledem k dvojím cílům hodiny vedené metodou CLIL musí učitel ve vyučovacím procesu zohledňovat potřebu podpory jak cílů oborové výuky, tak cílů jazykových, které se do značné míry odlišují od cílů v běžných hodinách cizího jazyka. Příspěvek se na základě vlastního původního výzkumu snaží vysvětlit, jaký je vztah mezi vyučováním a učením se, a nabízí soubor strategií podpory učebních procesů použitelných jak pro dosažení cílů v odborném předmětu tak především cílů jazykových.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.