CLIL: Scaffolding aneb jak podpořit žáka i učitele
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2012 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | CLIL do škol |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | CLIL; scaffolding; scaffolding tools and strategies; input; output; reciprocal teaching; sociocontructivism; competencies; skills; comprehesible language input; output hypothesis |
Popis | Příspěvek se zabývá možnými způsoby podpory žáků při výuce odborných předmětů za použití metody CLIL (content and language integrated learning). Vzhledem k dvojím cílům hodiny vedené metodou CLIL musí učitel ve vyučovacím procesu zohledňovat potřebu podpory jak cílů oborové výuky, tak cílů jazykových, které se do značné míry odlišují od cílů v běžných hodinách cizího jazyka. Příspěvek se na základě vlastního původního výzkumu snaží vysvětlit, jaký je vztah mezi vyučováním a učením se, a nabízí soubor strategií podpory učebních procesů použitelných jak pro dosažení cílů v odborném předmětu tak především cílů jazykových. |
Související projekty: |