Na cestě k expertnosti: cíle v dalším vzdělávání učitelů.
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2012 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Kvalita učitele je klíčovou determinantou kvality vzdělávání. Podpora profesního rozvoje učitele formou dalšího vzdělávání směřuje ke zvyšování této kvality, ideálně k dosažení expertního výkonu profese, tj. excelentního reprodukovatelného výkonu úkolů, které představují jádrové činnosti v této oblasti. Identifikace charakteristik expertnosti a expertního učitelského výkonu je tedy přímo spojena s formulací cílů dalšího vzdělávání učitelů. Příspěvek představuje výsledky výzkumů (především zahraničních) expertnosti učitele: pozornost je věnována kognitivní, emocionální i postojové dimenzi expertnosti, nicméně akcent je kladen na její činnostní složku, na expertní výkon. |
Související projekty: |