Trace elemental analysis by laser-induced breakdown spectroscopy-Biological applications

Publikace nespadá pod Pedagogickou fakultu, ale pod Středoevropský technologický institut. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Název česky Stopová prvková analýza pomocí spektrometrie laserem buzeného plazmatu - biologické aplikace

KAISER Jozef NOVOTNÝ Karel MARTIN Madhavi HRDLIČKA Aleš MALINA Radomír HARTL Martin ADAM Vojtěch KIZEK René

Rok publikování 2012
Časopis / Zdroj Surface Science Reports

Středoevropský technologický institut

Doi http://dx.doi.org/10.1016/j.surfrep.2012.09.001
Obor Analytická chemie, separace
Klíčová slova LIBS; Mapping; Trace elements; Phytoremediation; Cancer; Plant; Bacteria; Animal tissues
Popis Spektroskopie laserem buzeného plazmatu je citlivá optická technika schopná rychlé víceprvkové analýzy pevných, kapalných i plynných vzorků. Od osmdesátých let minulého století se stává stále viditelnější mezi ostatními metodami atomové spektroskopie a od této doby jsou také vyvíjeny aplikace této techniky. Tato práce poskytuje přehled použití LIBS pro stanovení stopových prvků v různých matricích. Hlavní důraz je kladen především na biologické vzorky jako rostliny, živočišné tkáně a mikrobiologický materiál.