Poznávací strategie pro utváření vztahu dětí k přírodě

Autoři

HORKÁ Hana

Rok publikování 2012
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Přiložené soubory
Popis Příroda je trvalou součástí vzdělávacího obsahu i prostředkem výchovy (nejen environmentální). V kapitole jsou uvedeny strategie směřující k poznávání a současně k utváření vztahu k přírodě v rovině kognitivní, kognitivně-afektivní, kognitivně-motorické. Na základě srovnávací analýzy se autorka předkládá postupy, které vedou k překonávání manipulativního nahlížení na přírodu a primitivně egocentrických názorů a hodnot. Zdůrazňuje zkušenostní a činnostní orientaci výuky a práci s dětskými obrazy světa přírody. Pojednávanou problematiku sleduje v kontextu biofilní orientace vzdělávání.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.