HRANÝ HISTORICKÝ FILM JAKO PODNĚT OBOROVĚ DIDAKTICKÉHO VÝZKUMU
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2012 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, řada společenských věd, |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Dějiny |
Klíčová slova | Key words: media-aided education; methodology of history; historian film; teaching history; |
Přiložené soubory | |
Popis | Předkládaná studie představuje vstupní analýzu výzkumných možností oborové didaktiky dějepisu (s přihlédnutím k mediální výchově) v kontextech hraného historického filmu. V centru pozornosti jsou předpokládané vlivy filmového média, spojitost filmových obrazů minulosti s historickým vědomím a mediální gramotností. Text se zabývá problematikou hypotéz a výzkumných otázek k analýze zkoumaného objektu, na jejichž základě bude možné odhadnout potenciál vlivu hraného filmu na recipienta – zejména žáka 2. stupně základní školy. |