Information behaviour of Gifted Children - The Qualitative Study
Název česky | Informační chování nadaných dětí - kvalitativní studie |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2012 |
Druh | Článek ve sborníku |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Doi | http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.11.405 |
Obor | Psychologie |
Klíčová slova | information behaviour; giftedness; children; question skill |
Popis | Studie je zaměřena na rozdíly v informačním chování mezi mimořádně a průměrně nadanými dětmi v pregramotném období. Výsledky pilotní studie deskribují, jaký druh informačního chování vyvolává nestrukturovaná podnětová situace u obou skupin zkoumaných osob, jak se tyto skupiny liší v pohotovosti klást otázky, délce latence na stimul, počtu denerovaných odpovědí a dalších sledovaných kritériích. Preliminární výsledky studie naznačují, že otázky generované nadanými dětmi projevují větší tematickou diverzitu a neulpívají na jednom aspektu (např. vnější formě) stimulu. |