Koncept resilience jako zdroj edukačních strategií podpory dětí v riziku

Autoři

PRESOVÁ Jana

Rok publikování 2012
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Přiložené soubory
Popis V kapitole tematizujeme teorii resilience ve vztahu k jedincům v riziku poruchy chování, romským žákům se sociálním znevýhodněním. Teorie bere v potaz jak rizikové, tak protektivní faktory jakožto prediktory vzniku poruchy chování. Prostředí sociálního znevýhodnění je místem kumulace rizik, která pravděpodobnost vzniku poruch chování zvyšují. Naopak škola je prostředím, které má potenciál poskytovat jedinci zdroje resilience a tím pravděpodobnost vzniku poruch chování snížit. Znalost rizikových i protektivních faktorů považujeme za důležité východisko prevence a včasné intervence u jedinců v riziku těchto poruch.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.