Specific methods of active learning in teaching health education

Název česky Vybrané metody aktivního učení ve výuce výchovy ke zdraví
Autoři

REISSMANNOVÁ Jitka PROKOPOVÁ Alice

Rok publikování 2012
Druh Vyžádané přednášky
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Přiložené soubory
Popis Příspěvek se zabývá možnostmi využití aktivizujících metod ve vyučování výchovy ke zdraví. K hlubšímu zamyšlení nad metodami, používanými ve výuce výchovy ke zdraví, nás přivedly výsledky výzkumů, zjišťující úroveň některých oblastí zdravotní gramotnosti studentů učitelství Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity. Z výsledků výzkumů vyplývá nízká úroveň zdravotní gramotnosti budoucích učitelů, např. byly zjištěny značné nedostatky v oblasti poskytování první pomoci (Reissmannová, 2010). Tato zjištění nás vedla ke změně koncepce výuky první pomoci, potažmo výuky výchovy ke zdraví. V současné době využíváme ve výuce první pomoci zážitkovou pedagogiku, která je studenty přijímaná velmi kladně a vykazuje vysokou efektivitu. Za velmi vhodný a slibný přístup ve výuce výchovy ke zdraví považujeme přístup konstruktivistický. Zjišťování zdravotní gramotnosti spolu s výzkumem prekonceptů v oblasti lidského zdraví nás přivedlo k přípravě konstruktivisticky pojaté učebnice výchovy ke zdraví. Naším cílem je zvýšit efektivitu výuky výchovy ke zdraví budoucích učitelů a tím přispět ke zvýšení úrovně zdravotní gramotnosti občanů České republiky.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.