Specific methods of active learning in teaching health education
Název česky | Vybrané metody aktivního učení ve výuce výchovy ke zdraví |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2012 |
Druh | Vyžádané přednášky |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Přiložené soubory | |
Popis | Příspěvek se zabývá možnostmi využití aktivizujících metod ve vyučování výchovy ke zdraví. K hlubšímu zamyšlení nad metodami, používanými ve výuce výchovy ke zdraví, nás přivedly výsledky výzkumů, zjišťující úroveň některých oblastí zdravotní gramotnosti studentů učitelství Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity. Z výsledků výzkumů vyplývá nízká úroveň zdravotní gramotnosti budoucích učitelů, např. byly zjištěny značné nedostatky v oblasti poskytování první pomoci (Reissmannová, 2010). Tato zjištění nás vedla ke změně koncepce výuky první pomoci, potažmo výuky výchovy ke zdraví. V současné době využíváme ve výuce první pomoci zážitkovou pedagogiku, která je studenty přijímaná velmi kladně a vykazuje vysokou efektivitu. Za velmi vhodný a slibný přístup ve výuce výchovy ke zdraví považujeme přístup konstruktivistický. Zjišťování zdravotní gramotnosti spolu s výzkumem prekonceptů v oblasti lidského zdraví nás přivedlo k přípravě konstruktivisticky pojaté učebnice výchovy ke zdraví. Naším cílem je zvýšit efektivitu výuky výchovy ke zdraví budoucích učitelů a tím přispět ke zvýšení úrovně zdravotní gramotnosti občanů České republiky. |