Několik ukázek nevhodných metodických postupů při řešení slovních úloh

Autoři

VAŇUROVÁ Milena

Rok publikování 2012
Druh Článek ve sborníku
Konference Vzdělávání žáků se specifickými vzdělávacími potřebami. Matematika a řešení úloh.
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova word problem; methodics of solving word problems; primary school; teaching mathematics
Popis Rozvíjení dovednosti řešit slovní úlohy patří k velmi důležitým úkolům matematického vzdělávání. Řešení slovních úloh často činí žákům obtíže. Proto od učitele vyžaduje dobré metodické vedení. Příspěvek ukazuje některé nevhodné postupy zejména v komunikaci student/učitel-žák při řešení slovní úlohy, nevhodné znázornění úlohy a upozorňuje i na některé další nedostatky, které se v rámci našeho výzkumného šetření projevily.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.