Cross-Sectional Research on Pupils’ Foreign Language Learning Strategies and Achievement
Název česky | Průřezový výzkum žákovských strategií učení se cizímu jazyku a úspěšnosti |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2013 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Přiložené soubory | |
Popis | Pro úspěšné učení se cizímu jazyku je nezbytné zahrnout individuální odlišnosti a potřeby žáků. Takový přístup klade mimo jiné důraz na žákovy individuální strategie. Tento poster se zaměřuje na strategie učení se cizímu jazyku, které používají čeští žáci na prvním i druhém stupni základní školy a na gymnáziích. Tyto strategie jsou nadále diskutovány ve vztahu k rozdílům úspěšných a relativně neúspěšných žáků. Ve všech třech vzorcích se dívky jevily jako úspěšnější v učení se cizímu jazyku (Kruskal-Wallisův test: H(2, N = 4879) = 50,01; p = 0,00). Ve vztahu ke schopnostem žáci, kteří sami sebe nazvali jako nadaní, udávali, že používají více strategií učení se cizímu jazyku, zejména paměťové (R=0,09, p = 0,01), kognitivní (R=0,27, p=0,01), metakognitivní (R=0,31, p=0,01) a sociální (R=0,21, p=0,01) strategie. |
Související projekty: |