Gemeinsam Nachbarsprachen lernen und Grenzen überwinden-interkulturelle Bildung für Vorschulkinder

Název česky Učíme se společně jazyky sousedů a překonáváme hranice - interkulturní učení předškolních dětí
Autoři

BRYCHOVÁ Alice

Rok publikování 2013
Druh Článek ve sborníku
Konference Bildung und Sprachen in Europa Education and Languages in Europe
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova language teaching in preschool; intercultural learning; multilingualism
Popis Jedním z cílů evropské jazykové politiky je vzájemné porozumění mezi příslušníky různých států Evropské unie. Učení cizím jazykům již od předškolního věku podporuje tyto procesy. V příspěvku je představen projekt, který se zaměřil na podporu nejen učení se jazyku sousedních zemí, ale také seznamování se s jejich kulturou. Na příkladu osvojování si češtiny v rakouských mateřských školách je ukázána vícedimenzionální přeshraniční spolupráce mezi mateřskými školami, institucemi veřejného života a občany Rakouska a sousedních zemí. V rámci první fáze projektu byla uskutečněna vyhodnocení výsledků a byly zkoumány výkony zúčastněných dětí.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.