Gemeinsam Nachbarsprachen lernen und Grenzen überwinden-interkulturelle Bildung für Vorschulkinder
Název česky | Učíme se společně jazyky sousedů a překonáváme hranice - interkulturní učení předškolních dětí |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2013 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Bildung und Sprachen in Europa Education and Languages in Europe |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | language teaching in preschool; intercultural learning; multilingualism |
Popis | Jedním z cílů evropské jazykové politiky je vzájemné porozumění mezi příslušníky různých států Evropské unie. Učení cizím jazykům již od předškolního věku podporuje tyto procesy. V příspěvku je představen projekt, který se zaměřil na podporu nejen učení se jazyku sousedních zemí, ale také seznamování se s jejich kulturou. Na příkladu osvojování si češtiny v rakouských mateřských školách je ukázána vícedimenzionální přeshraniční spolupráce mezi mateřskými školami, institucemi veřejného života a občany Rakouska a sousedních zemí. V rámci první fáze projektu byla uskutečněna vyhodnocení výsledků a byly zkoumány výkony zúčastněných dětí. |