Die Rolle der Visualisierungen für das Lernen landeskundlicher Inhalte in gegenwärtigen DaF-Lehrwerken: Ergebnisse einer Lehrwerkanalyse und Lehrerinterviews
Název česky | Role vizuálií pro výuku reálií v současných učebnicích němčiny: výsledky analýzy učebnic a rozhovorů s učiteli |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2013 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Bildung und Sprachen in Europa. Education and Languages in Europe |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | visual; teaching culture; textbook; interview; teacher |
Přiložené soubory | |
Popis | Článek odpovídá na otázku, jakou roli mají vizuálie pro výuku reálií v současných učebnicích němčiny na českých ZŠ. K tématu je přistupováno ze dvou perspektiv. Nejprve je na základě výsledků analýzy učebnic popsáno, jaké obsahy reálií prezentují analyzované vizuálie a jakými funkcemi disponují. Následně jsou tyto výsledky srovnány s názory dotazovaných učitelů, kteří hovořili o žádoucích charakteristikách vizuálií pro výuku reálií. |