Academic Experience and Its Influence on the Dimensionality of College Students' Evaluation of Study Programmes

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Pedagogickou fakultu, ale pod Fakultu sociálních studií. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

JEŽEK Stanislav MAREŠ Jan

Rok publikování 2013
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
Popis Příspěvek prezentuje výsledky studentských hodnocení studijních programů na všech 27 českých veřejných vysokých školách (vzorek přes 14000 studentů). Teoretický rámec studie tvoří Marshova rozlišování mezi studentským hodnocením výuky (SET), ve kterém studenti hodnotí kvalitu vzdělávání učitelů v určitém kurzu a vyhodnocení zkušeností studentů s výukou na katedře nebo na univerzitě (DUE), ve které studenti hodnotí kvalitu výuky v rámci svého studijního programu obecně. Se studentským hodnocením výuky mají studenti mnoho zkušeností, zatímco hodnocení studijního program je aktivita objevující se později. Je do značné míry otázkou (implicitního) učení se toho, jak vnímat a hodnotit vlastní studijní program jako součást pregraduálního profesního vývoje. To nás vedlo k našemu zájmu o to, co jak se tento pohled výuku v průběhu studia u studentů mění. Předpokládali jsme, že se hodnocení prvního ročníku jsou nejobecnější a u studentů vyšších ročníků se v jejich hodnocení objevuje více dimenzí. Tento jev byl pozorován u všech třech sledovaných skupin studentů - studentů denního studia, distančních studentů a do jisté míry i u doktorských studentů, i když konečný počet dimenzí hodnocení u studentů vyšších ročníků je stále poměrně nízký (3-5 dimenzí).
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.