Academic Experience and Its Influence on the Dimensionality of College Students' Evaluation of Study Programmes
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2013 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Příspěvek prezentuje výsledky studentských hodnocení studijních programů na všech 27 českých veřejných vysokých školách (vzorek přes 14000 studentů). Teoretický rámec studie tvoří Marshova rozlišování mezi studentským hodnocením výuky (SET), ve kterém studenti hodnotí kvalitu vzdělávání učitelů v určitém kurzu a vyhodnocení zkušeností studentů s výukou na katedře nebo na univerzitě (DUE), ve které studenti hodnotí kvalitu výuky v rámci svého studijního programu obecně. Se studentským hodnocením výuky mají studenti mnoho zkušeností, zatímco hodnocení studijního program je aktivita objevující se později. Je do značné míry otázkou (implicitního) učení se toho, jak vnímat a hodnotit vlastní studijní program jako součást pregraduálního profesního vývoje. To nás vedlo k našemu zájmu o to, co jak se tento pohled výuku v průběhu studia u studentů mění. Předpokládali jsme, že se hodnocení prvního ročníku jsou nejobecnější a u studentů vyšších ročníků se v jejich hodnocení objevuje více dimenzí. Tento jev byl pozorován u všech třech sledovaných skupin studentů - studentů denního studia, distančních studentů a do jisté míry i u doktorských studentů, i když konečný počet dimenzí hodnocení u studentů vyšších ročníků je stále poměrně nízký (3-5 dimenzí). |
Související projekty: |