Modifikace evaluačního nástroje pro hodnocení kvality učitele mateřské školy
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2012 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Kvalita ve vzdělávání: Sborník příspěvků z XX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://capv2012.pedf.cuni.cz/wp-content/uploads/2013/09/Sbornik_FINAL.pdf |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | evaluation tool; focus group; kindergarten teachers; quality; self-evaluation |
Přiložené soubory | |
Popis | Příspěvek se zabývá definováním kvality práce učitele mateřské školy. Upozorňuje na rozsáhlé změny, které s sebou přinesla kurikulární reforma. Dotýká se okrajově otázky pregraduální přípravy učitelů, která může být jak na úrovni sekundární, tak terciární. Nastiňuje úskalí, s jakými se učitelé mateřských škol v současné době potýkají. Seznamuje s modifikací evaluačního nástroje „Rámec profesních kvalit učitele“ pro potřeby mateřských škol. Přináší informace o jeho pilotáži. V závěru příspěvek seznamuje s výsledky, které přinesla ohnisková skupina. Jednoznačně je evaluační nástroj považován za velmi přínosný materiál, který učitelce může pomoci identifikovat svoje nedostatky a rozvíjet je k lepšímu. Současně však práce s ním otevřela řadu dalších témat týkajících se hodnocení kvality práce učitele. |