Dobro a zlo v perspektivě neoficiálních vzdělávacích agentů. Příspěvek na 21. konferenci ČAPV

Varování

Publikace nespadá pod Pedagogickou fakultu, ale pod Filozofickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

LOJDOVÁ Kateřina

Rok publikování 2013
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Popis V současnosti neprobíhá edukace jen ve školním prostředí a škola tak není výhradním vzdělávacím agentem. Do veřejného prostoru vstupují samozvaní vzdělávací agenti, kteří definují svoje edukační cíle a disponují rozmanitými prostředky k edukaci. Využívají webové prostředí a oblíbené sociální sítě, zasahují do volnočasových aktivit nejčastěji spojených s kulturou a celkově kolonizují veřejný prostor pro svoje edukační aktivity. V realizovaném výzkumu jsou samozvanými vzdělavateli ve veřejném prostoru subkultury. Cílem příspěvku je identifikovat charakteristiky těchto neoficiálních vzdělávacích agentů a kontrastovat je s charakteristikami oficiálních vzdělávacích agentů reprezentovaných institucí školy, a to v těch otázkách, kde se rozchází v pojetí dobra a zla. Příspěvek podrobněji rozpracovává, jak se oficiální a neoficiální vzdělávací agenti střetávají v otázkách pravdy, kritického myšlení a svobody. Reprezentantem „zla“ v edukaci je koncept misedukace, tedy manipulativního vzdělávání, které si oficiální a neoficiální vzdělávací agenti připisují navzájem. V závěru jsou neoficiální vzdělávací agenti diskutováni jako součást postmoderní edukační reality a tato teorie je ukotvena do současné pedagogické vědy.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.