Vlivy rodiny na komunikační kompetence žáků základních škol pro sluchově postižené v České republice a v Německu

Autoři

HRICOVÁ Lenka

Rok publikování 2012
Druh Článek ve sborníku
Konference Sborník příspěvků z konference Posilování kompetencí v oblasti informačních technologií mladých vědeckých pracovníků při práci s osobami se zdravotním postižením
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Přiložené soubory
Popis V příspěvku s názvem Vlivy rodiny na komunikační kompetence žáků základních škol pro sluchově postižené v České republice a v Německu je zveřejněna část výsledků výzkumu k rigorózní práci autorky, která se týká komunikačních kompetencí žáků mladšího školního věku na základních školách pro sluchově postižené v České republice a v Německu, respektive německé spolkové zemi Baden-Württemberg. Výsledky byly prezentovány na XI. mezinárodní konferenci k problematice osob se specifickými potřebami a tématem Rodina a její místo ve speciální pedagogice, která byla pořádána 3. a 4. března 2010 Pedagogickou fakultou Univerzity Palackého v Olomouci. V rámci článku je v souvislosti s komunikačními kompetencemi žáků poukázáno zejména na vlivy rodiny a je zdůrazněna důležitost její role. Komunikace je jedním z nejdůležitějších cílů při vzdělávání žáků škol pro sluchově postižené a podmínkou pro úspěšné dosažení tohoto cíle je právě podpora ze strany rodiny, která představuje pro dítě velkou motivaci.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.